Hovedsiden

Bodøværinger rundet 40 år

Bodø Trekkspill-
klubb (BTK) og NTL er begge stiftet 17. oktober 1971. Klubbens jubileumsmarkering startet med NTLs trekkspillcruise til Kiel 24.-26. september, hvor musikerne hadde invitert med seg sine partnere. Cruiset ble sponset av klubben som en takk til alle for vel gjennomført DM i april.

De ville også jubilere på hjemmebane, og inviterte musikere og  medlemmer av gammeldans, folkedans og gladdansmiljøet i Bodø og omegn til feiring på Saltstraumen Hotell 12. november.

Det var også spesielle gjester som Hilding Andersson fra det svenske trekkspillforbundets avdeling i Norrbotten,  og Trond Smalås  med ledsager var selvskreven gjest i sin gamle klubb, samt langveisfarende fra Oslo, Rørvik, Mo og Harstad.

Toastmaster Trond kunne ønske 85 gjester velkommen til bords. Det vanket taler og gaver, og spesielt vil vi takke supergitarist og komponist Erling Johnsløv for ”Jubileumsvals til BTKs 40-årsjubileum 2011” med komplett partitur. Det ble urfremført av Tone Salberg, Ole Rørvik, Ole Berg, trekkspill Erling Johnsløv på gitar og Jan Hagenes på bass.

Tre av trekkspillenkene overrasket med kunstnerisk opptreden og sangtekst tilegnet klubben. Oppmerksomhet fikk Gunbjørn Hauknes som var med og stiftet klubben, og Ole Berg  som har vært medlem i 40 år. Klubbens musikalske leder Ingrid Dalmo fikk også overrakt blomster.

Toastmasteren avrundet det hele i passende tid, og ”så var det dans”. En stor takk til våre gjester fra Saltdal, Fauske og Bodø som hadde med sine instrumenter. Med åtte grupper på spillelista danset vi inn i novembernatta.

Bodø trekkspillklubb har arrangert en rekke distriktsmesterskap i disse årene. I 2006 stod BTK som arrangør av NM . Klubben har opp gjennom årene høstet mange medaljer, og har også deltatt på NM.

Flere bilder og mer stoff kommer i mai-nummeret av Trekkspillnytt.

Dele
Sist oppdatert fredag 10. februar 2012 14:08