Hovedsiden

Nordstrømmen og Velfjord Trekkspillklubb på Norske Talenter?

Nordstrømmen og Velfjord Trekkspillklubb er blitt oppfordret av TV2 til å melde seg på til Norske Talenter.

- Vi trodde de kun var på jakt etter unge og lovende artister, men slik var det ikke. Vi trodde rett og slett at noen spøkte med oss da TV2 ringte. Men de tar imot alle aldersgrupper. Derfor takket vi ja og stiller på audtion i Trondheim. Vi gleder oss, forteller Frank Pettersen i klubben til Trekkspillnytt.

TV2 hadde blitt oppmerksom på trekkspillklubben fra Nordland etter å ha sett et innslag med dem på Youtube.

Uttakningen i Trondheim finner sted 24. eller 25. november. Tidspunktet er ennå ikke helt bestemt. Kommer klubben på TV, blir det i tilfelle i januar 2014.

Nordstrømmen og Velfjord Trekkspillkluibb stiller med 10-11 trekkspillere, kontrabassist, trommeslager og gitarist. Ifølge Pettersen har de ennå ikke helt fått bestemt seg for hva slags musikk de skal bruke. Men sannsynligvis blir det musikk med opprinnelse lokalt i Nordland.

Dele
Sist oppdatert torsdag 19. september 2013 12:14