Skip to main content Skip to footer

Øystein Nicolaisen vant superfinalen

Øystein Nicolaisen fra Lom vant årets superfinale i gammeldans under NM på trekkspill og durspill på Storefjell. Den dyktige musikeren bød på god dansetakt og fengende musikalsk utførelse. 

I superfinalen spilte han mot Malm Trekkspillklubb, Valdres Toraderlag og Ravnestad og dei pårørande. 

– Det føles litt som rått parti når jeg stiller med en enslig torader i konkurranse med orkestre og grupper, sa en glad Øystein Nicolaisen da han likevel vant den høythengende pokalen. 

Ellers roste han NTL for et flott arrangement, og sa han satser på å komme tilbake også til neste år. Da vil han også prøve å få med enda flere fra toradermiljøet. Øystein er en stor ildsjel og underviser frivillig mange elever på fritida.

VINNER: Øystein Nicolaisen, årets vinner av superfinalen. (Foto: Per J. Grøthe)

About the author

Per Jørund Grøthe