Kampanjen GJENSYNSGLEDE

Musikkens Studieforbund og Norsk Musikkråd har laget kampanjen GJENSYNSGLEDE for å hjelpe det frivillige musikklivet i gang etter den «ufrivillige korona-pausen»! Tanken er at kampanjen skal brukes til å «vekke» gamle og nå ut til nye medlemmer av klubbene/orkestrene.

Nå har vi vært gjennom en vanskelig vår, og alle gleder seg til å kunne komme sammen og spille og synge igjen til høsten. Derfor kampanjen GJENSYNSGLEDE. Vi treffer hverandre, vi treffer instrumentene våre, vi møtes i øvelokalet, vi spiller og synger sammen og har det bra. De av oss som lager konserter inviterer publikummere igjen. Kort sagt – musikklivet bidrar til lå åpne landet igjen. Med entusiasme, glede og musikk.

Uke 36 (31. august til 6. september) slår vi på stortromma og det vi har. Gamle medlemmer – og kanskje noen nye – skal ha en ekstra trivelig uke. Hvis noen har blitt litt motløse gjennom en lang vår – legg inn litt ekstra motivasjon, så kommer de kanskje igjen. Og ser dere noen som står og trampe takten litt ekstra under en torgkonsert, stikk bortom og slå av en prat, kanskje hun kunne tenke seg å bli med dere neste gang.

Fra nasjonalt hold kjøres det en kampanje de to ukene før uke 36 – på Facebook, Instagram, YouTube og andre sosiale medier. Det er laget en felles grafisk profil, bildemateriale som kan brukes lokalt, i plakater, på nettsider og i sosiale medier, som bannere etc.

Musikkråd og studieforbund og alle medlemsorganisasjonene står bak, både nasjonalt, på fylkesnivå og lokalt – og vi håper at så mange som mulig blir med på denne kampanjen.

Mer informasjon på nettsiden musikk.no/gjensynsglede.

Trekkspillforbundet