Lanserer plate med musikk fra Nordland

Engegård, Svendsrud og Haugen

Trioen Arvid Engegård (fiolin), Håvard Svendsrud (trekkspill) og Svein Haugen (kontrabass) har samarbeidet siden 2015. Det har resultert i konserter, turnéer og plateinnspillinger. Sommeren 2020 gir de ut en plate med gammeldansmelodier av komponister fra Nordland fylke, under tittelen «Nordlandslåter». Komponistene som er representert på den nye plata, er Bjarne Olsen, Bjørnar Mikkeljord, Egil Oknes, Bjarne Hartviksen, Erling Peters og Gunnbjørn Hauknes. Plata er spilt inn på Gamle Raadhus Scene, og opptakene er gjort av lydtekniker Audun Strype.

Samfunnssituasjonen har lagt begrensninger på en planlagt lanseringsturné i Nord-Norge denne sommeren. Imidlertid skal plateutgivelsen nå markeres med en lanseringskonsert på Gamle Raadhus Scene i Oslo på kvelden lørdag 20. juni. På denne konserten vil trioen spille et utdrag fra den nye plata, i tillegg til en del av sitt klassiske repertoar av Fritz Kreisler, Edward Elgar m.fl.

I forhold til smittevernrestriksjoner er det tillatt å ha 30 publikummere i salen under denne konserten. Billettene må av denne grunn forhåndsbestilles. Nå torsdag kveld får vi opplyst at det er igjen åtte billetter. Prinsippet for billettkjøp er «førstemann til mølla».

Det blir mulighet for kjøp av den nye CD-utgivelsen, og både konserten og CD-utgivelsen er støttet av Norsk kulturråd.

Trekkspillforbundet