Trekkspillnytts mai-nummer

Trekkspillnytts mai-nummer ble sendt ut til NTLs medlemmer i første halvdel av mai. Det er variert innhold. På forsida finner vi bilde av toradermusikeren Øystein Nicolaisen fra Lom. Han mener at vi må få sjela tilbake i trekkspillmusikken. I bladet får vi også høre om Frode Haltli, som nylig er blitt tildelt treårig arbeidsstipend fra Norsk kulturråd. Trekkspillærer Otto Kiss fra Moss gikk som de fleste andre kulturskolelærere digitalt fra midten av mars og i to måneder på grunn av koronaepidemien. Den populære gruppa Happy Skvett har kommet med sin sjuende plateutgivelse. Håvard Svendsrud begynte blant annet å skrive leksikonartikler da spilleoppdragene ble avlyst. Vi får også vite at det gror godt i trekkspillmiljøet i Harstad. Ole Rørvik i Harstad Trekkspillklubb har bidratt med stemningsrapport. Og blant mye annet, får vi også vite at Asta Soffia Torgeirsdottir. og Kristina Farstad Bjørdal har spilt i residensen til den islandske ambassaden.

Ikke medlem i NTL? Meld deg inn her.

Det er også mange medlemsfordeler. Oversikt her.

Per Jørund Grøthe