NM 2021 på Storefjell Resort Hotel

NM på trekkspill og torader for 2020 er avlyst på grunn av coronaepidemien. I stedet er nå planleggingen av NM 2021 i full gang. Det blir på Storefjell Resort Hotel på Golsfjellet fra 1.-4. juli.

Tirsdag 24. mars hadde NTL sitt landsstyre møte sammen med lokal NM-arrangør for 2020. Med all usikkerhet knyttet til Covid-19-viruset og hvor langvarig dette vil være, ser forbundet ingen annen utvei enn å avlyse NM på trekkspill og torader 2020.

- Vi er veldig lei oss for situasjonen og vet at mange hadde gledet seg til dette. Men for å være med på dugnaden og avgrense mulig smitte, var dette den riktige avgjørelsen å ta. Når det er sagt, så har vi begynt å se frem mot 2021.

Da vil vi ønske dere velkommen til et NM hvor vi slår enda mer på stortromma, sier leder Odd Arne Halaas i NTL på vegne av forbundets landsstyre.

Kontraktene med artister osv. for 2020 vil bli videreført i 2021.

- Frode Haltli kommer og har konsert, Over Stok og Steen kommer, og det samme gjør Sindre og Co. I tillegg jobber vi med noen overraskelser som vi vil avsløre etter hvert, opplyser NTL-lederen videre.

Siden de fleste skoler slutter 18.-20. juni er det flere muligheter når det gjelder dato. Men samtidig ønsker NM-arrangøren at det ikke skal krasje med andre lignende arrangementer. Til slutt har arrangøren altså landet på 1.-4. juli.

- Nå har vi godt og vel et og et halvt år på å planlegge, så jeg håper så mange som mulig setter av datoene så snart som råd. Og dere som må ta dere fri fra arbeid eller lignende, har nå god tid til å planlegge dette. Som vi vet så er hotellene rammet kraftig av corona-krisen, så vi oppfordrer alle til å bestille rom så raskt som råd i solidaritet med hotellet som har vært med å lage veldig fine NM for oss de siste årene. Jeg håper vi benytter karantenetiden til å komme på nye ideer, nye melodier, nye samarbeidsformer og ikke minst at vi øver, spiller og koser oss med våre instrumenter. Og så ønsker vi alle sammen hjertelig velkommen til NM på trekkspill og torader på Storefjell. Til slutt en liten appell: Følg rådene til helsemyndighetene og ta vare på hverandre i denne utfordrende tiden, uttaler Halaas på vegne av NTLs landsstyre.

Per Jørund Grøthe