356.000 kroner i Frifond-støtte til NTLs medlemmer

Mange medlemsfordeler i NTL, blant annet flere støtteordninger. I år deles det ut 356.000 kroner i Frifond-midler.

Som medlem i NTL har man blant annet flere muligheter for å søke om penger. En av disse ordningene er Frifond, som er ment for arbeid med barn og unge. I år deles det ut totalt 356.000 kroner til forbundets klubber og orkestre i den forbindelse.

Moss Spellemannskompanis hovedorkester får totalt 22.000 kroner. Moss Spellemannskompanis rekruttorkester får 15.000 kroner. Det samme gjør juniororkesteret.

I tidligere Akershus fylke får Fermaten 7.000 kroner, Junior-Fisarmoniske tildeles 17.000 kroner, Trekkspillorkesteret Fisarmoniske får 20.000 kroner, og Ås Trekkspillorkester får 22.000 kroner.

Oslo Trekkspillklubb får 13.000 kroner. I tidligere Oppland fylke har Vågå Trekkspelklubb ungdomsgruppe blitt tildelt 13.000 kroner. Videre får Vestfold Trekkspillorkester ungdom 16.000 kroner, mens Vestfold Trekkspillorkester barn får 14.000 kroner.

I tidligere Telemark fylke får Skiensfjordens Trekkspillklubb 13.000 kroner inn på sin konto. I Rogaland får Sandnes Trekkspillorkester til sammen 6.500 kroner.

I Vestland fylke har Fjøra Trekkspelklubb fått tildelt 12.000 kroner, mens Osterøybelgen får 22.000 kroner.

I Møre og Romsdal blir det 21.000 kroner på Ulstein Trekkspelklubb, mens Ørskog Trekkspelorkester får tusenlappen mer, altså 22.000 kroner.

I nåværende Trøndelag fylke er det fire orkestre/grupper som har søkt om støtte fra Frifond. Lychelaget toraderlag får til sammen 10.000, Skaugdal Trekkspillklubb får samme sum, mens Snaustrinda Spelmannslag får inn 21.000 kroner. I den nordlige delen av fylket får Malm Trekkspillklubb 23.000 kroner.

I Nordland har Grane Toraderklubbs rekruttgruppe fått 7.500 kroner, mens i  Troms blir det 14.000 kroner på Harstad Trekkspillklubb.

Savner du klubben din på lista over? Ta kontakt med NTLs kontor for mer informasjon! Tlf. 22 00 56 35 eller e-post.

Per Jørund Grøthe