Konserter ved Musikkhøgskolen

Mange arrangementer i regi av Norges musikkhøgskole er blitt avlyst eller utsatt de siste månedene på grunn av koronasituasjonen. Men nå er det planer om flere konserter.

- Skolen har et strengt regime for smittevern, så alle skal kunne kjenne seg trygge på at alle regler blir fulgt under disse arrangementene, forteller Erik Bergene ved Musikkhøgskolen.

Tirsdag 22. september blir det konsert med akkordeonstudentene på høgskolen. Som i vinter blir også dette en konsert i samarbeid med saksofonistene.

- Her får dere høre skolens studenter på akkordeon og saksofon i fri utfoldelse, får vi vite.

Skolen har innført en ordning som gjør at du må ha med deg billett, selv om dette er en gratiskonsert. Dette grunnet smittevern, og det er enkelt å hente billett:

Trykk på denne linken. Klikk deg så videre under "konserter", bla nedover til du finner "Klassekonsert: Akkordeon og saksofon", klikk deg inn på den og gå til linken som heter "Hent gratisbiillett". Denne billetten må så fremvises i resepsjonen ved ankomst NMH.

Tirsdag 10. november blir det konsert i Levinsalen med Adam Ørvad. Dette venter man blir en veldig spennende kveld, der danske Adam Ørvad vil presentere et meget interessant prosjekt han har jobbet med i det siste. I et samarbeid med den dansk-kubanske komponisten Louis Aguirre har han utviklet et ny stor samling med konsertetyder. Dette er nykomponerte små satser som på ulike vis behandler alle mulige og umulige tekniske aspekter ved vårt instrument. De vil fungere som konsertmusikk også, og dette møtet med Adam vil bli en kombinasjon av konsert og foredrag.

- Jeg er overbevist om at dette blir veldig spennende og givende for alle som er interessert i akkordeonets utvikling. Her må vi ta alle mulige forbehold, siden vår gjest kommer fra Danmark og vi ikke vet smittesituasjonen der og her på tidspunktet for konserten. Men hvis alt går etter planen gjelder det samme her som for konserten omtalt over; du må ordne med billett (gratis) på forhånd og ta med på konsertdagen. Denne konserten er ikke lagt ut i skolens oversikt ennå, så følg med fremover!

Tirsdag 24. november blir det så en ny konsert med akkordeonstudentene. Dette blir også i samarbeid med saksofonistene. og det samme gjelder her som for de øvrige konsertene.

Mer info om konsertene her.

Trekkspillforbundet