Oppdatert informasjon om NM 2021!

(Illustrasjonsbilde: Colourbox.com/Per J. Grøthe)

Velkommen til NM på trekkspill på Kongsberg 26.(-27.) juni 2021! Der blir det konkurranser for trekkspillsolister, duetter, varietemusikk og kammermusikk. Merk at det er mulig å delta digitalt i konkurransen hvis man av koronahensyn er forhindret fra å komme til Kongsberg. (NM del 2 - på Storefjell - er dessverre avlyst i år.)

Påmeldingsfristen er 16. mai. Påmeldingsskjema finner du her: https://forms.gle/AxzNZQimRuoWkMTW9

Det er ingen påmeldingsavgift til NM på trekkspill 2021, men hvis du ikke er medlem av Trekkspillforbundet, er det hyggelig om du melder deg inn. Dette kan du gjøre her.

Da får du flere medlemsfordeler, blant annet bladet Trekkspillnytt fire ganger i året, tilgang til en rekke økonomiske støtteordninger, rimelig forsikring av instrumenter og utstyr, mulighet for å delta på diverse kurs,  og rabatterte priser hos flere leverandører av blant annet musikkinstrumenter og utstyr. Du finner informasjon om oss her: https://www.trekkspillforbundet.no/

NM arrangeres i Kongsberg Musikkteater, som har «faste seter», men det er per i dag vanskelig å si hva som er gjeldende smittevernregler i juni .

Arrangementet vil i år bli streamet fordi det fremdeles er uvisst om det kan være publikum til stede i salen. Samtykkeskjemaet må fylles ut for at vi skal kunne streame konkurransen via en offentlig link, samt at det skal være tilgjengelig sju dager på NTLs nettside i etterkant.

Trekkspillforbundet