Ble avsluttet med "Spelmannsminner"

På søndag var det avslutningskonsert med flere av aktørene under arrangementet på Rudi gard. Helt til slutt var det fellesnummer med "Spelmannsminner" av Magne Bø. (Foto: Hans Petter Ellingsen)

Mye sto på programmet på Rudi gard i Sør-Fron i helga. Fredag kveld og lørdag var det semifinale og finale i Kappspell. Der gikk seieren, som vi tidligere har nevnt, til Happy Skvett. Videre var det konserter, buskspill og sosialt samvær. Det hele ble rundet av med avslutningskonsert på søndag med flere av aktørene under arrangementet. Helt til slutt var det fellesnummer med fine "Spelmannsminner" av Magne Bø.

Folk ga uttrykk for at de trivdes. Leder Odd Arne Halaas i Norske Trekkspilleres Landsforbund var også svært godt fornøyd med både spelmannstreffet og Kappspell-konkurransen.

- Det har vært fantastiske dager på Rudi Gard. Takk til teknisk stab med Vegard Moshagen i spissen. Takk til Øystein Rudi med familie og hjelpere. Takk til dommere og alle som har vært i staben til NTL. Takk til alle som meldte seg på konkurransen,  og takk til alle som kom og var sammen med oss både på Rudi og på Internett. Vi tar med oss både ris og ros videre, og vi håper at vi kan lage noe tilsvarende en gang i fremtiden, uttalte han blant annet etter arrangementet.

Fikk du ikke med deg semifinalen? Se den her.

Per Jørund Grøthe