Happy Skvett vant Kappspell-finalen!

Seieren i Kappspell gikk til Happy Skvett. (Foto: Hans Petter Ellingsen)

Lørdag kveld var det finale i Kappspell med Happy Skvett, Varde og Grindstuen & Midtlis orkester. Seieren gikk til Happy Skvett, som fikk til sammen 343 poeng (157 fra dommerne og 186 poeng fra publikum). Andreplassen gikk til Varde, som fikk 269 poeng (177 fra dommerne og 92 poeng fra publikum). Tredjeplassen gikk til Grindstuen og Midtlis. De fikk 267 poeng (194 fra dommerne og 73 poeng fra publikum).

- Helt fantastisk, rett og slett. Vi er ydmyke og glade, for vi har konkurrert med kjempeflinke grupper og musikere. Vi er veldig, veldig glade, uttalte Anita Brustad-Johnsen i Happy Skvett etter at resultatet var klart.

En fagjury bestående av Oline Sofie Bakkom, Willy Rustad og Baste Antun, samt SMS-stemmer fra publikum i salen på Rudi gard og andre steder i landet, avgjorde hvem som skulle vinne.

Førsteprisen var på 20.000 kroner og en stor og flott pokal. De som fikk andreplass fikk 10.000 kroner. For tredjeplassen vanket det 5.000 kroner.

Fikk du ikke med deg finalen? Se den her i opptak.

Per Jørund Grøthe