To nye æresmedlemmer i NTL

HEDRET: Kjell Opsal og Erling Moen ble utnevnt til æresmedlemmer i NTL under forbundets landsmøte nylig. (Arkivfoto/privat foto)

Under årets landsmøte i NTL, som ble avviklet digitalt 14. november, ble det blant annet utnevnt to æresmedlemmer i forbundet. Det var Kjell Opsal fra Møre og Romsdal og Erling Moen fra Telemark.

Disse karene har gjort svært mye for instrumentet gjennom mange år. Opsal har vært ei drivkraft og en ildsjel i miljøet i årevis.  På flere måter har han bidratt til utbredelsen av instrumentet, og særlig har han vært opptatt av å rekruttere unge til trekkspillet og å legge til rette for dem. Han er også kjent for arbeidet han har gjort gjennom forlaget Norilds Musikk. Moen har blant annet gjort mye gjennom NTLs ulike organer helt siden 1972. Han har også ellers vært en drivkraft og ildsjel i miljøet. Samtidig har han selv vært en aktiv og meget dyktig utøver gjennom mange år.

Vi kommer mer tilbake til disse karene i første nummer av Trekkspillnytt i 2022.

Per Jørund Grøthe