Ungfritid.no vil hjelpe med rekruttering, gjenoppbygging og å nå nye målgrupper

Frivillighet Norge, som drifter rekrutteringsportalen Ungfritid.no gjør nå en ekstra innsats for å hjelpe frivillige organisasjoner til å finne igjen tapte – og rekruttere helt nye – deltakere og medlemmer.

Kulturalliansen anbefaler å ta en kikk på Ungfritid.no og bruker det når det planlegges gjenåpning og aktiviteter.

Det er gratis og enkelt å bruke Ungfritid.no. Frivillighet Norge har nå også fått midler til å markedsføre NTL og andre organisasjoners tilbud, slik at informasjonen når fram til grupper som kanskje ikke er godt representert blant medlemmene. Og nå rettes blikket spesielt mot 13-26-åringer, som snart er vaksinerte. Les mer om registrering her: https://www.om.ungfritid.no/frivillige-organisasjoner

Kulturalliansen vet at det må noe ekstra til for å få oss opp av korona-dumpen, og synes Ungfritid.no bør bli den nasjonale nettsiden der kulturfrivilligheten er og blir sett. Den største barrieren for deltakelse er at folk ikke kjenner til tilbudene som finnes.

Nedenfor sier Frivillighet Norge litt om portalen:

Folk trenger en oversikt – trenger du unge deltakere?

Nå er det mange som leter etter fritidsaktiviteter på Ungfritid! Hver dag er det over 1.000 barn, unge og foreldre som søker etter fritidsaktivitetene i sitt nærområde.

Hvis barn og unge skal ha reelle valg for sin egen fritid, trenger de oversikt over hvilke muligheter de har. 71 prosent av befolkningen svarer at de mangler denne oversikten. Og enda flere i familier med lav inntekt og lite ressurser, kanskje de som trenger det mest.

Den aktiviteten du og ditt lag driver for barn og unge er utrolig viktig for mangfoldet av fritidsaktiviteter. Ungfritid.no er frivillighetens eget rekrutteringsverktøy som er gratis å benytte, og fremmer frivillig sektor som tilbyder av organiserte fritidsaktiviteter for barn og unge opp til 26 år.

Bli med og bli sett, og gi barn og unge valgfriheten og muligheten til å velge å delta hos dere.
Det handler om de som ikke visste at de kunne spille fiolin, klatre eller være med i kor der de bor. Det handler om å være synlig for flere enn de som kjenner til dere fra før. Dette handler om økt deltakelse, mangfold og god inkludering i praksis.

Har dere ikke tid? Orker ikke å oppdatere flere registre?
Gi oss et hint på kontakt@ungfritid.no om hvor du har informasjonen din i dag og så fikser vi alt av registrering for deg. Eller kom i gang og opprett din bruker i dag: https://ungfritid.no/new-user

Trekkspillforbundet