Reidar er klar for NM på Storefjell 30. juni til 3. juli

Reidar Næss er klar for NM på trekkspill og torader på Storefjell fra 30. juni til 3. juli. (Foto: Per Jørund Grøthe)

- Med NM har jeg noe å øve mot. Jeg får også truffet kjente og hørt på mye fin musikk. Mange setter også pris på buskspillet og dansemusikken, og ikke minst all den gode maten på Storefjell, sier Reidar Næss (18) fra Nøtterøy utenfor Tønsberg.

Til daglig er unggutten lærling i blikkenslagerfaget, men han øver fortsatt jevnt og trutt på trekkspillet. Han spiller både alene og sammen med andre.  Han utelukker heller ikke at han en gang i fremtiden kan velge å satse mer på musikken.

Reidar har vært med på mange NM. Han har stilt som både solist, i varieteklassen og i ulike grupper og orkestre. Og flere ganger er det blitt gull. Denne gang er det aktuelt å være med i solistklassen og sammen med Vestfold Trekkspillorkester.

NM på Storefjell har tilbud for folk i alle aldre. Når det gjelder Reidar, er broren hans aktivt med i speideren. Derfor er det ikke sikkert at hele familien blir med denne gang. Men uansett har den 18-årige trekkspillutøveren nettopp fått førerkort, og han har kjøpt seg egen bil. Derfor står han friere til å reise hvor han vil.

NM-arrangementet går på Storefjell Resort Hotel fra 30. juni til 3. juli.  Norske Trekkspilleres Landsforbund lokker med blant annet konkurranser i mange forskjellige klasser, konserter, buskspill, dansemusikk, trivelig sosialt samvær, god mat, flott turterreng og topp omgivelser både innendørs og utendørs på Storefjell. Vi nevner også at arrangøren har fått et godt tilbud på overnatting. Mer informasjon om dette her.  Informasjon om påmelding får du her.  Detaljer om programmet kommer så snart som mulig.

Per Jørund Grøthe