Trekkspillnytts desembernummer er underveis

Desembernummeret av Trekkspillnytt kommer i postkassen til NTLs medlemmer om litt over ei uke. Hovedbildet på forsiden er av Jovan Pavlovic fra Trondheim, som er en populær og svært mye brukt musiker både i hjembyen og andre steder. Han får mye skryt for musikken sin. Les om bakgrunnen hans.

Videre kan du lese om blant annet NRKs nye gammeldansserie P1+ og om harstadværingen som begynte å spille trekkspill som 78-åring for å takle sorgen etter at kona hans døde. Vi har også bilder fra samspillseminaret på Nøtterøy, der 45 barn og unge deltok. I bladet er det også intervjuer med flere aktuelle og interessante personer, blant andre Roberto Palermo, italiener som livnærer seg som musiker i Norge. Og Svein Kåre Haugen brenner for både trekkspillet og kulturskolen.

Ellers har NTL i år utbetalt 363.000 kroner i Frifond-støtte til medlemsklubber som har søkt. Se oversikten over hvem som har fått penger. Og NTL er i full gang med forberedelsene til NM 2023, som også vil bli på Storefjell. Flere av artistene er klare. I Notebolken denne gang er det en julelåt. Og selvsagt er det med rebus. Denne gang er det nye CD-premier. Med i bladet er også kryssord. Videre har vi med flere reportasjer fra treff som har vært den siste tiden, blant annet Skeitreffen og Spællmannstreffet på Rennesøy. Og vi har vært på besøk hos Norges største trekkspillklubb, som i år har rundet 50 år.

Ikke medlem i NTL? Meld deg inn her.

Per Jørund Grøthe