45 barn og unge på seminar

Her er den nest yngste seminargruppa. Den ble instruert av Anna Pauline Ouff Grøthe. (Foto: Per J. Grøthe)

I helga var det samspillseminar for barn og unge på Nøtterøy i Vestfold. 45 deltakere i alderen seks til 19 år deltok, og de kom fra blant annet Moss, Oslo, Bærum, Malm, Sandefjord, Nøtterøy, Tønsberg, Larvik, Ås og Kongsberg.

Arrangementet var lagt til nybygde Labakken skole, og der var det fine forhold for å gjennomføre samspillseminar. Det var gode øvingsrom og egnede lokaler for å ha konserter.

Seminardeltakerne var inndelt i tre grupper etter alder og nivå, og de ble instruert av Anna Pauline Ouff Grøthe, Agnes Sofie Flåten, Stian Norgård Aase og Svein Kåre Haugen.

Det var start på fredag kveld, fortsatte på lørdag med mer øving, lunsjkonsert, festmiddag med taco, dansekurs med Randi Torgersen og Arne Roger Skjellerud og ulike andre sosiale aktiviteter. På søndag var det enda mer øving, og det hele ble avsluttet med konsert, der seminardeltakerne fikk framføre låtene som de hadde øvd på gjennom hele helga. Programmet var variert - med alt fra tango av Piazzolla og gammeldans til musikk fra Emil i Lønneberget. Og seminardeltakerne ga uttrykk for at de trivdes.

- Det er kjempemorsomt på seminar! Det er altfor lenge å vente et helt år til neste gang, var det mange av de unge deltakerne som uttalte da arrangementet gikk mot slutten på søndag.

Sandefjord Trekkspillorkester var lokal arrangør, sammen med Færder kulturskole. Arrangementet var også støttet av Norske Trekkspilleres Landsforbund.
Mer kommer i Trekkspillnytts desembernummer.

Per Jørund Grøthe