Kom og opplev Oslo Trekkspillklubb!

Oslo Trekkspillklubb. (Arkivfoto)

På kvelden søndag 5. februar anbefales en tur til Rødtvet kirke i Oslo. Der blir det nemlig konsert med Oslo Trekkspillklubb (OTK). - Vi håper folk vil møte opp for å høre fin og variert orkestermusikk, sier Vigdis Petterson i klubben.

Oslo Trekkspillklubb er landets eldste i sitt slag. Ottar E. Akre var den første dirigenten. Han ledet orkesteret helt fram til 1977. Da overtok Tom Havold dirigentpinnen. I 1988 var det Erik som ble musikalsk leder, og han er fortsatt like aktiv.

Siden 1988 har OTK vunnet hele 45 gull under NM på trekkspill og durspill. OTK har også deltatt i ulike konkurranser i utlandet med bra resultat, deriblant to gull i den europeiske trekkspillfestivalen i Praha. I tillegg har klubben holdt konserter i flere europeiske land. Den har også gitt flere CD-er, og de viser orkesterets musikalske bredde.

Orkesteret har et meget allsidig repertoar som spenner i fra de store klassikerne, som blant annet Johan Svendsen, Johan Sebastian Bach, Pietro Frosini, og til variert underholdningsmusikk. Repertoaret passer bra til kirkekonserter. Det er noe OTK har erfart på sine konserter i ulike kirker rundt omkring i Norge og i utlandet.

Trekkspillforbundet