Trekkspillkonsert på Gjøvik Musikkhandel

12-10-2018

Den kjente franske trekkspilleren Ludovic Beier spiller på Gjøvik 22. oktober.

Mandag 22. oktober blir det konsert med den franske trekkspilleren Ludovic Beier hos Gjøvik Musikkhandel.

Han holder konserter over hele verden med digitale trekkspill.

- For 15 år siden lånte vi peisestua på Viken folkehøgskole, og det møtte opp over 60 trekkspillere fra hele landet for å få med seg en konsert med Ludovic Beier, en søndag ettermiddag. Nå mandag 22. oktober kommer han igjen en snartur til Gjøvik Musikkhandel, direkte fra Gøteborg og holder en times konsert hos oss, før han reiser direkte tilbake til Frankrike, forteller Stein Ola Bjørnerud.

Ludovic Beier ble født i 1978, vokste opp i en musikalsk familie, og han lærte å spille trekkspill av sin far. Han ble tidlig interessert i den franske akkordeontradisjonen. Bare 24 år gammel begynte han å turnere med de større stjernene innenfor jazzverdenen, inkludert inkludert Angelo Debarre, Dorado Schmitt, Martin Taylor, Toots Thielemans og Herbie Hancock.

- Det er utrolig inspirerende å høre ham spille. Han har en særegen stil med kreative improvisasjoner. Gled dere til en konsert med en fantastisk musiker, avslutter Bjørnerud.