Inviterer til barnekurs i folkemusikk på trekkspill

Invitasjon til barnekurs i folkemusikk på trekkspill

SAFFA - Samarbeidsorganet for folkedans og folkemusikk i Akershus tilbyr barnekurs på trekkspill (ca. 6-14 år) på SAFFA-kurset 2024, på Quality Hotell Olavsgård på Skjetten, med Emma Sandseter-Selen som instruktør. Barnekursene går hele lørdag 6. januar. Det vil bli opplæring i folkemusikk, og deltakerne på trekkspillkurset vil spille en slått sammen med barnekurs for strykere i et stort spelemannslag på hentekonserten for foreldre på slutten av kurset.

Påmeldingsfristen er 1. desember, men arrangøren kan godta noen etteranmeldinger etter dette.

Kursbeskrivelse for Kurs 11 – Barnekurs på trekkspill

På trekkspillkurset for barn og unge får vi besøk av Emma Sandseter-Selen. Hun studerer på Ole Bull Akademiet under Jo Asgeir Lie, og har spilt trekkspill siden hun var 9 år. Hun har hentet erfaring som lærer på kulturskolen i Steinkjer og fått prøve seg som dirigent i Malm Trekkspillklubb, under ledelse og veiledning av Svein Kåre Haugen. På dette kurset vil deltakerne få repertoar tilpasset sitt nivå, både med og uten noter, og vi kan love en god dose med leik og moro. Emma elsker å spille trekkspill, og vil gjerne leke folkemusikken inn sammen med dere! Repertoaret blir tilpasset nivået på gruppa etter påmeldingsfristen. Dette er ikke et nybegynnerkurs på trekkspill, så deltakerne må beherske instrumentet.

Maks. antall deltakere: ca. 8. Påmeldingsfrist: 1. desember.Har du noen spørsmål? Send gjerne en e-post til Emma: emmass220@gmail.com

Kursavgiften er kun kr. 350,-, som også dekker lunsj og pausemat (frukt, softis, popkorn i alle pauser!).

På lørdagen tilbyr vi et totimers Kræsjkurs i gammeldans (Kurs 12) for foreldre som venter på barna som er på kurs. Gratis!

Vi har også et voksenkurs på trekkspill (Kurs 2, lørdag og søndag) for erfarne trekkspillere med Eilev Øverbø som instruktør. Se kursets nettside nedenfor.

SAFFA-kurset på Quality Hotell Olavsgaard på Skjetten er Oslo-området sin årlige folkemusikksamling med kurs, spill og dans, og samler rundt 200 folkemusikkinteresserte i alderen 6-80+ år på 12 ulike kurs. På Olavsgaard får deltakerne en smak av folkemusikkmiljøet som består av amatører og profesjonelle både på dans og spill/sang og samler tre generasjoner på samme arrangement.

Hva er SAFFA? SAFFA – Samarbeidsorganet for folkedans og folkemusikk i Akershus er en paraplyorganisasjon for 66 folkedans- og folkemusikklag i Akershus, Oslo og Østfold, se www.saffa.no. Vi organiserer kurs, spellemannstreff, konserter og oppvisninger innen folkedans og folkemusikk. SAFFA får økonomisk støtte fra Akershus musikkråd og Norsk senter for folkemusikk og folkedans, slik at kursavgiftene kan holdes lave.

SAFFA-kurset 2024 er utlyst her: https://www.saffa.no/saffa-kurset-6-7-januar-2024/. Der finner dere fulle kursbeskrivelser og praktisk informasjon.

Facebook-arrangementet: https://www.facebook.com/events/249335748084078.

Påmeldingsskjema: https://docs.google.com/forms/d/1nOGyr4CAeuyjKbNS0TB8YqFXzbevHhlzjUB_eLwxPOo/  (det er lenke også fra nettsiden og facebook).

Påmeldingsfristen er 1. desember.